学部学生のセミナー室借用手引き
Guidlines for Reserving Seminar Rooms by Undergraduate Students

学部学生の借用可能な部屋/The rooms which can be used by undergraduate students are :-
201a、201b、のみ
教室ICT設備についてはこちら (※ 学内からのみアクセス可能)

#201a and #201b only.
Please see here for ICT equipment in the classrooms. (※ Accessible only within the university)

部屋の借用の流れ/Procedure of  Reserving Seminar Rooms
部屋の空き状況は物理事務室(理学部1号館234室)で確認
 予約は、使用の2日前から受付可能(2日前に土日は含みません)
 平日AM10:00~PM8:00まで使用可能
借用願(word形式pdf形式)を作成し、学生証を提示のうえ、物理事務室(234号室)に提出

Vacant rooms can be checked in the Physics Affairs Office (Room 234, Faculty of Science Building 1).
Room booking can be made from 2 days before use. (Staturdays and Sundays are not included in "2 days".)
Rooms are available 10:00 AM~8:00PM on weekdays.
Fill out a Request form for reservation (word形式pdf形式) and submit it to Physics Affairs Office (Room#234).  You need to bring your student ID card.

使用上の注意/Precautions for Use
室内は飲食厳禁。
部屋を綺麗に使うことを心がけ、使用後の黒板、白板はすべて消すこと。
上のルールが守れない場合、その他問題が生じた場合には以後、学部生への貸し出しを一切禁止する。

No food or drink is allowed in seminar rooms.
Please bear in mind to keep rooms clean and tidy.  Erase everything on blackboards/whiteboards after use.
In case the above rules are not followed or if any other problem arises, room reservation by all undergraduate students shall be prohibited thereafter.

鍵が施錠されている場合(夏季・冬季・春季休暇中)/In case rooms are locked. (During summer, winter and spring holidays)
鍵の借用は当日、物理事務室に受け取りにいく。
使用後は速やかに鍵を物理事務室に返却すること。
返却時に、事務室が閉まっている場合は、物理事務室前の返却ボックスに入れる。

Please visit the Physics Affairs Office to borrow the key of the room on the day of use.
After use, please retun the key to the Physics Affairs Office immediately.
In case the Physics Affairs Office is closed when you visit to return the key, please drop it in the post(rerurn) box in front of the Office.